De jaren in de oude winkel zijn voorbij gevlogen. Acht jaren van hard werken en veel fun, maar afgelopen winter vloog de tijd en was de fun ver te zoeken. Wat een hectische tijd! Inmiddels zitten we al weer vier maanden in ons nieuwe pand en zijn we, stiekem, best wel trots op het resultaat!
Maar ik zal eerst even bij het begin beginnen.
Achtenhalf jaar geleden. Twee zusjes. Één droom.
Ik werkte destijds als kapster en mijn jongere zusje Jeske werkte in de horeca. Het kriebelde al langere tijd om het roer om te gooien. Met onze passie voor schoenen en, naar ons idee, het ontbrekende aanbod in Reusel besloten we het heft in eigen handen te nemen en een eigen schoenenwinkel te beginnen. En zo werd op een willekeurige, warme zomeravond TUNSenzo. geboren.
Zo gezegd, zo gedaan. Zo enthousiast als we zelf waren, zo weinig support kwam er uit de omgeving. “Zou dat wel gaan lopen in Reusel?” Zouden jullie dat nou wel gaan doen?” “Weet je het wel zeker?” Nu kunnen we zeggen eigenwijs is ook wijs want inmiddels maken we al weer achtenhalf jaar deel uit van het winkelgebied in Reusel.
“Eigenwijs is ook wijs”
Vanaf dag één ging het goed met de winkel. Het merkenpakket werd seizoen na seizoen aangepast en uitgebreid naar de wensen van onze klanten. We probeerden nieuwe merken en bestaande merken lieten we vallen als we vonden dat deze niet meer bij onze winkel pasten. We lieten onze eigen tassen en schoenen produceren, een droom die uitkwam. Na vijf jaar kreeg het interieur een update. Tussendoor bouwden we kasten en planken bij. Tot begin 2015. We waren uit onze voegen gebarsten en een mooie kans diende zich aan. Drie panden aan de markt kwamen vrij. We besloten om er weer vol voor te gaan!
Eerlijk gezegd.. We hebben het ontzettend onderschat! Het was een pittige tijd. We moesten keuzes maken wat betreft het interieur en het merkenpakket. Ook moesten we de huidige winkel draaiende houden en tegelijkertijd verhuizen. Terwijl we bijna over gingen naar het nieuwe pand moesten we ook nog eens op inkoop naar Milaan. We kochten schoenen in voor Winter 2016 terwijl we nog geen idee hadden hoe het in de nieuwe winkel zou zijn. Onze gedachte was, dat als we maar eens open waren, dan krijgen we onze rust weer terug. De openingsweek was overweldigend. Naast de bekende gezichten hebben we ook vele nieuwe klanten mogen ontvangen. Naar aanleiding van het stukje in het Eindhovens dagblad, via via, of gewoon toevallig. En daar zijn we blij mee. Dat is waar we het, elke dag weer, met ontzettend veel plezier voor doen!
Als kers op de taart zijn wij ook nog eens verkozen tot één van de beste 50 schoenenzaken van Nederland! Als dat geen goede start van onze nieuwe winkel is dan weten wij het ook niet meer! 😉
Geef een reactie